Llet de Gallina (Ornithogallum Umbellatum)



Fa temps que la tinc al jardí, la vaig dur d'uns camps veïns on hi havia una plantació de noguers, en veure que anaven arrancar-los després d'uns anys d'abandonament em vaig decidir a trasplantar-ne unes quantes al meu jardí, per por de que desapareguessin, la veritat que allà on les vaig recollir ja no en surten. Encara que només estic a uns 500 m. al meu jardí no en creixien.

Vaig tenir èxit i ara cada any en surten i es van reproduint més i més, però no sabia com se deien. Ahir vaig decidir a saber que eren perquè a ningú que els hi he mostrat les coneixia. Doncs, recerca a Internet buscant imatges les vaig trobar gràcies al bloc Cuaderno de Campo de la Sierra Norte de Sevilla J.A.Silva i a partir de conèixer el seu nom tot ha sigut ja molt senzill.

Aquesta planta és un bulb de la família de les liliàcies Coneguda al segle I per Dioscorides i Plinio. Forma part d'un gènere de més de 100 espècies. El seu bulb és pot menjar cru o cuinat. Li agraden zones humides durant tardor i primavera. Les fulles fines d'un pam o dos amb una ratlla en mig apareixen a finals d'hivern, un cop han florit desapareixen fins a finals del mes de febrer o principis de març. Espero que us agradi, algunes espècies germanes es comercialitzen com a flor tallada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada